tisdag 30 november 2010

R40 by morning!

Mörker, -15, 04.45 då satte jag mig i bilen och körde ut på 40:an mot jobbet! Bra väg trots kylan och bra musik på radion! Pigg och glad! Detta kommer bli en bra dag på jobbet! Bara -12 på landvetter, lagom mycket folk! Går igenom säkerhetskontrollen och sen plingar telefonen till och jag undrar vem som vill mig något 05.30 på morgonen...
OP:
Hej på er!
Idag har vi tvingats ställa in er ZRH1 pga teknik!
Så ni får gå och lägga er igen!
ZRH blir ersatt med SB!
Blev lite förvirrad, stannade upp mitt i rusningen i avgångshallen och bara stog och tittade och försökte få tag i OP och få bekräftat att jag inte fattat fel, gick mot Espresso House och lagom när jag fick beställt min stora latte fick jag tag i OP och det var så som sms:et sa. Jaha, bara att gå mot parkeringen igen och sätta sig i bilen för att ge sig ut på 40:an igen, denna gången med en varm latte och med Rix MorgonZoo på hög volym!
Lätt att somna när jag kom hem igen? Nepp, inte till en början men sen så somnade jag som en gris igen och vaknade ännu piggare och gladare!
kom på att jag får dricka morgonkaffe och röka morgonciggen en gång till denna morgonen, vilken lyx va!!
Så nu återstår att se om jag blir utkallad eller om jag kan ta vara på dagen och göra saker jag borde göra och ha min planerade glöggkväll ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar