fredag 8 april 2011

Dags att deklarera!

Ja, och där kom väl deklarationen indimpandes genom brevlådan! Alex fick vara med om den stora stunden, stunden som jag väntat på länge! Som jag tycker är lite magisk, det är därför jag inte skaffar någon e-legitimation. Alltid lika spännande, får jag tillbaka pengar eller kommer jag få betala! Dett året blev det de senare alternativet! Damn! MEN, det finns alltid ett men! Men eftersom jag nu för tiden är en så kallad "pendlare" och har längre än 5 kilometer till jobbet så får jag dra av för resor. Och det va roligt att räkna ut hur mycket det blev! Visst att skattemasarna tar 9000 :- från en, men allt som överstiger det får jag tillbaka! Så istället för att behöva betala så får även jag tillbaka! Så om deklarationen går igenom, som den borde, så kommer även jag som sagt att få pengar tillbaka! Deklarerade via skatteverkets app, för jäkla smidigt måste jag säga! Så bitterheten över att behöva betala tillbaka gick snabbt över till glädje över att jag får pengar tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar