tisdag 19 april 2011

Hektisk men härlig helg!

Jag säger bara, vilken helg!!
En helg av blandad kompott kan man kalla det! Har utnyttjat tiden till max!
Fredagskvällen bjöd på vinkalajs hos Majkel och en sväng till Bara, en härlig och trevlig kväll!
På lördag ringde klockan strax innan nio och det va bara att hoppa upp, 480 meter virke skulle inhandlas på XL bygg! 480 tryckinpregnerat virke som skulle bli staket på J&P:s nästan 60 kvadratmeter stora altan.
Virket inhandlades och efter att dom första bitarna av staket var på plats så gick det som en dans. Jussi och jag var mer än nöjda med resultatet. P likaså när hon kom hem från en härlig dag i Göteborg.
Dagen fortsatte med bastu, bärs och tärningsspelande uppe på berget, med husägarna samt Matti. Därefter var det dax att åka mot stan och Linns & Sunes inflyttningsfest. Där bjöds det på allt från bål, twister, danskar, svenskar, ingen musik till skoprovning på vinden och skafferifest!
Ja skoj vare!!

Söndagen kom och återigen va det bara att hoppa upp, dock aningen segare i huvudet än dagen före. Nu va det dax för dop. Lasse skötte sig bra och det va en trevlig stund! Fick en påse med saltgurkor från östergötland, tack Emma! Som jag har längtat...
Sen vidare mot Borås Arena för lite eftermiddagsfotboll, och ja, vi stannar där, behöver inte säga så mycket mer om den matchen känner jag!

På kvällen sen va de skönt att bara ligga på soffan och inte gör något, för det va jag värd!

Men tack alla inblandade för en fullspäckad men en grymt trevlig och härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar