lördag 24 september 2011

Min helg - En bra helg!

Min tredje lugna lördag i rad, min tredje lördag hemma i soffan! Har lärt mig lördags TVtablån utan till och den är faktiskt bra! Speciellt bra tycker jag "Tack för musiken" är!
I kvällens program är det Lasse Winnerbäck som Niclas tackar för musiken! Tror de kan bli ett riktigt bra program!
Kan bli så att nästa lördag blir lika lugn eftersom det verkar som att de blir utgång på fredag! Men jag gillart!

Hade en supertrevlig fredag igår uppe på berget hos J&P! Jag, Matti, Jimmy och Helene var uppbjudna på en lite annorlunda kväll!
Först lottade vi tre lag à två personer! Sedan lottade vilket av laget som skulle göra vilken rätt i en trerätters meny!
Jag hamnade med Jimpa och blev tillottade efterrätten!
P&H fick förrätten och bjöd på en gudomlig fisksoppa! Till huvudrätt lagade J&M en grymt god inbakad fläskfilé, med ost och pesto lindad med bacon, till det fick vi en delikatesspotatissallad och en himmelsk sås!
Efterrätten blev en passionsparfait med bär och riven choklad som verkligen gjorde sig till den övriga menyn!
De ska tilläggas också att vi alla la en hundring var och delade upp dessa 600 på de olika rätterna! Man kan få mycket för 600 och alla blev proppmätta och nöjda!
Kvällen avslutades med ett parti Alfapet! Japp Alfapet, brädspelet! Inte Appen! Vi spelade i lagen vi lagade mat och jag och Jimmy förlorade mot J&M med TRE futtiga poäng! Men men.. Får se till och vinna några wordfuedmatcher för att kompensera det hela ;-)

Hoppas alla har en härlig lördag! Med eller utan vin, med eller utan utgång!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar