onsdag 9 februari 2011

När dagar slutar annorlunda än man tänkt sig

Ja ibland blir dagarna inte som man tänkt sig helt enkelt...
Ofta när man säger en sån mening så är det i ett negativt sammanhang, eller i alla fall är det så för mig. Och visst var det en dunst av negativ energi som kom över mig tidigare ikväll, tills jag insåg att jag måste verkligen tro på det folk säger! Säger en person en sak så menar personen i fråga det och inte något annat. Men i vissa lägen, med tidigare erfarenheter i liknande situationer så kommer den där otäcka, obehagliga känslan tillbaka, återigen en undanflykt...
Men nej, detta va inte någon undanflykt, inte någon bortförklarelse, utan sanningens ord! Jag kan ju inte hävda något annat tills jag står med motsatsen bevisad..
Så med ett leende på läpparna småspringer jag bort till Babbel för en trevlig kvällsmat i härliga vänners gemenskap, en kvällsmat som jag tidigare tackat nej till för att jag trodde att kvällsmat skulle ätas på annan plats!
Ja nu blev ju inte fallet så, utan kvällsmaten blev i form av Tapas och bubbel! Vardagslyx!
Men det bästa av allt va alla skratt, minnen, nostalgitrippar och kommande "event"!
Så tack härliga tjejer för en härlig kväll!
Ja denna kvällen slutade inte som jag trodde den skulle sluta när jag vaknade! Varken åt det sämre hållet eller åt det bättre! Hade på känn att denna dagen skulle bli en bra dag,. och det blev den!
Imorgon är en ny dag, med nya möjligheter och nya platser att äta kvällsmat på! Det är med den känslan jag går och lägger mig och somnar med ett leende på läpparna!

Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar