fredag 17 september 2010

Ännu en vecka har sprungit förbi...

va de fredag igen, och denna veckan har precis som dom flesta andra veckorna på året bara susat iväg. Igår hade jag verkligen inte känslan att helgen börjar krypa sig på. Kan de vara för att jag har standby idag och inte vet dagens utgång eller är det helt enkelt så att jag inte är taggad för helg?
Efter ett funderande, så har jag kommit fram till att det måste vara det förstnämnda, för redo för helg det är jag bannemig!!Imorgon ska de kickoffas i Göteborg! Har höga förväntningar inför kvällen men har efter ett långt samtal med en av mina bästa kollegor kommit fram till att vi ska ha höga förväntningar men ändå inte lägga ribban för högt! Men vad skoj de hela ska bli! Bara det att man ska å träffa sin kollegor utan uniform, gula arbetar jackor, i helt vanliga kläder. Kommer vi känna igen varandra eller kommer man bli helt förvirrad när vi står där, alla i helt olika kläder och inte i samma marinblå uniform?
Ja morgondagen lär väl utvisa detta, känns ändå skönt att jag sett några av kollegorna i deras vardagliga kläder, dock är ju inte det samma som festkläder, men en liten bit på vägen! Imorn är imorn och skoj ska vi ha!

Ikväll blir det kanske lite fredagsmys och gött slappande framför tv:n, men vågar väl inte hoppas på för mycket av den varan, chansen eller risken,(beror på hur man ser det) att jag blir utkallad på min standby finns ju forfarande, i tre timmar till! Fram tills dess blir de en lunch med Rebecka och när klockan slår halvfyra styr vi bilen mot Gällstad där jag ska vara Rebeckas stöd och hjälp vi inköp av ny skor! Och va bra vi är på att shoppa skor ihop, tror vi lyckades shoppa 17 par skor tillsammans i Tunisien förra året. Tack Converse, utan er hade Tunisien vart mer hatat än vad det är hos mig och Rebecka!


Ja här har vi dom, tror faktiskt inte alla är med,
men är dom det så fick vi bara ihop 16 par, inte så dåligt de heller ;-)



Ja det är väl så min helg ser ut, fram till söndag då de blir kvällsjobb för mig och ingen valvaka för min del :( Men hoppas att det fortfarande inte är avgjort när vi landar, så att jag kan få vara med dom sista spännande timmarna, eller för all del, de räcker med en timma, bara det inte är klart!




Vilka vinner? Vilka ska styra Sverige dom kommande fyra åren?


Så för nu, ha en lika trevlig helg som jag tänker ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar