torsdag 23 september 2010

En blandad start av veckan

Det känns att man lever och det är ju skönt!
Redan torsdag och snart helg igen, dock en helg fylld av arbete för mig. Men jag gråter inte för det, standby på lördag och på söndag drar det igång, då börjar jag flyga MD 87!! Ska bli galet roligt, premiärflygningen blir till FCO, big like!

Men för att kolla lite i backspegeln på vad som hänt sen sist så;
kick-off i lördags, herrejösses va skoj det va! En kanonkväll med mat, dryck, livemusik, dans och Ingvar Oldsberg i skönt intagen barhängsposition!
Jag bjuder på några bilder för aftonen


Alexandra, den vackra varelsen som stod för kvällens pre-party!


Alltid lika snygga Camilla, här dock utan en karl hängandes över henne


Rubybuby och Nadja! Är de större boobisar du sucktar efter? Eller med vin?


Skönt med lite Boråsfolk bland alla Göteborgare!


En het dans framförd av två heta CC:n

Nabila visar att hon är serviceminded...

Voila..

Ja det var helt klart en kväll att minnas! Hoppas vi gör om detta snart igen!Sen kom söndagen, Söndagen med stort S! Det var söndagen som Sverige gick till val, över en miljon personer hade inte bestämt vilket parti dom skulle lägga sin röst på sa undersökningarna, spännande! Men det dom flesta undrade mest över var, skulle SD komma in i riksdagen?

Själv kunde jag inte valvaka som alla andra verkar ha gjort, jag levde mitt egna lilla liv några tusen meter upp i luften och när vi väl va nere på fast mark igen så va lika mörkt här som det va under flygningen hem från LYS. SD hade tagit sig in, med 20 mandat har dom nu en vågmästarroll, vart är Sverige på väg, hur kommer det gå? Kommer Mp samarbeta med den Alliansen? Frågorna som vi alla ställer oss är många och jag har aldrig tidigare vart med om att det diskuterats så mycket politik, före ett val, under ett val och nu efter ett val. Det pratas om det, det skrivs om det, ja överallt handlar det fortfarande om valet och än vet vi inte hur det kommer sluta... Kommer detta bli fyra svart år i Sveriges historia och kommer folk att efter fyra år ha förstått vilka idioter det är dom röstat in? Över 7%av Boråsarna röstade på SD, vad händer?!?! Jag blir rädd!!

Men vi är också många som är emot SD, vi kanske inte tänker och tycker på samma sätt när vi röstade, men en sak har vi gemensamt och det är att vi är emot rasism och nazism! Vi
tycker olika men är emot främlingsfientlighet!!Aftonbladets kampanj borde alla stötta på ett eller annat sätt, antigen på aftonbladets hemsida, eller på Facebook eller via sin mobil!

I skrivande stund stöttar 389970 kampanjen, men vi borde kunna bli ännu fler! Kom igen nu Sverige, stå upp för ert land och att vi är emot främlingsfientlighet, rasism och nazism!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar