fredag 8 oktober 2010

Pusslet


Relationer, det är något fint! Något väldigt fint!
Jag har en relation med många personer, vilket jag är väldigt nöjd över och framförallt är jag väldigt stolt över dessa personer!
Jag har en fin relation med min familj och släkt, dessa värdesätter jag högt! Dom är en bit av pusslet som föreställer mig, dessa bitar är de bitar som går utifrån mittenbiten och rakt nedåt och skapar grunden i pusslet.
Jag har fantastiska vänner och då menar jag verkligen fantastiska, dom flesta säger att dom har världens bästa vänner, och för dom är det säkert så. Men jag är ledsen om jag gör er besvikna, det är bara som ni tror för då har ni aldrig prövat att ha mina vänner som vänner, för där har ni världens bästa människor, all time! Dessa personer utgör många pusselbitar i pusslet som föreställer mig, vänskapspusselbitarna går utifrån mittenbiten och till höger, ni är min högra hand, det är er jag alltid har där och som finns där för mig.
Jag har en relation med kollegor, nya som gamla och för att pusslet som föreställer Jesper ska skapas måste ni ingå och det gör ni, vilket jag är otroligt glad för! Personer som jag gått i skolan med och alla personer som jag har någon sorts relation med, ni går utifrån pusselbiten och rakt upp och skapar en slags atmosfär runt mig som man svävar ut i ibland.
Sen är det pusselbiten som går ut från vänster sida, den sida som ligger närmast hjärtat, där man vill sätta den sista pusselbiten i pusslet. Den biten som kommer betyda mest för mig, som Katy Perry sjunger i sin låt "Teenage dream":
"I finally found you , My missing puzzle piece , I'm complete"

Tänk när den dagen kommer och pusslet är komplett! Den dagen, vilken dag det kommer vara! Men när kommer den? Man tror att den dagen kommit några gånger genom livet att den sista pusselbiten sitter fast med mig, men icke!
MEN, jag tror på dom gamla talesätten; "Den som väntar på något gott..." och "Det finns en för alla".

Jag ger inte upp, jag är inte bitter men ibland så känner jag bara att det skulle vara så skönt att få klart de där jäkla pusslet!
Och vem vet, det kanske kommer vara klart snarare än man tror... ;-)

1 kommentar:

  1. Du skriver bra Jeppelainen... Hoppas att den sista pusselbiten snart faller på plats, för det förtjänar du! Vi hörs på torsdag.
    /Johan

    SvaraRadera