torsdag 21 oktober 2010

Skönhetsoperationer?!?

Igår innan den spontana AW:en så var J&P hemma hos mig och vi kom in på ämnet hårimplantat för män.
En av oss hade under dagen sett en person som gjort ett implantat och nu precis efter ingreppet såg det tydligen inte roligt ut alls, eller så kanske det var just det som det gjorde, så roligt ut, mörkröda partier på huvudet, vilket är fullt förståligt eftersom att ett ingrepp gjorts. Vi kom fram till att en liten bomullsmössa ändå hade vart på sin plats. Men skit samma.
Min spontana reaktion var att hade jag börjat tappa hår i ung ålder eller inom de närmsta åren börja tappa hår skulle jag, om jag hade haft pengarna gjort ett sånt ingrepp direkt! Tror faktiskt att om jag inte hade haft pengarna skulle jag kanske till och med ta ett lån för att göra ett sånt ingrepp. Jag som person gillar mitt hår och jag gillar frisyrer. Har svårt att se mig själv tunnhårig eller rakad för den delen också.
Hårimplantat är en skönhetsoperation och faktiskt kanske den enda skönhetsoperatioen jag skulle kunna tänka mig att göra. Finns en rad av olika ingrepp att göra för män, ex. operera in implantat för att man ska få ett "sex pack" på magen men det tycker inte jag är okej! Ett sexpack kan man skapa den naturliga vägen. Att man tappar hår är inget man kan göra något åt själv. Slutsatsen i denna fråga enligt mig är:
Skönhetsoperationer är okej att använda sig av om man inte på naturlig väg kan ordna det! Mår man dåligt över något som har med sin kropp att göra så är det okej att använda sig av ett ingrepp! För man ska vara nöjd med sig själv och sin kropp! inte bara nöjd, utan stolt!
Visst man ska vara stolt för den man är och hur man är skapt MEN mår man dåligt över att man har för stora bröst, för små bröst, för lite hår eller för mycket hår och man kan göra något åt saken för att må bättre, och man inte på något naturligt sätt kan ordna till det, gör ett ingrepp om det får dig att må bättre! Alla är värda att må bra, vara nöjda över sig själva och vara stolta över sig själva och sin kropp!

1 kommentar:

  1. Du har absolut helt rätt! Ingen behöver längre må dåligt över kroppsliga oförmågor, för det är varje människas rätt att ta till hjälp med de grejerna nuförtiden.

    Dock känner jag fortfarande att en liten badhatt hade hjälpt mig och alla andra från att tokstirra med halvöppen mun...

    Det finns saker man kan låta bli att visa andra känner jag spontant. Speciellt som det hela inte är kommentarsaktuellt...

    "Va, åh shit! Va har du gjort med huvet cooling?"

    SvaraRadera