tisdag 17 maj 2011

Boktips

Eftersom att jag läser en hel del är det väl på sin plats med lite boktips! Ta till er om ni vill eller strunta i det!
Jag är ju svag för kriminalromaner, och speciellt svenska sådana! I sort sett är det de enda jag läser, fantasilöst och tråkigt av mig!? Nej! Men det är helt enkelt de jag fastnat för och som jag lever mig in i bäst! Och jag kan faktiskt känna mer för en bok än för en film, i boken är det jag som bestämmer bilderna och får det alltså precis som jag vill ha det!
Ja, nog om det! Kvällens boktips, eller rättare sagt, författartips är den norske författaren Jo Nesbø. Just nu är jag inne på hans femte bok " Djävuls stjärnan".
Jo skriver om olika fall som utspelar sig på olika platser i världen med kommissarie Harry Hole som huvud person! Kan verkligen rekommendera böckerna om Harry Hole! Och som vanligt när det finns en rad av böcker med samma personer i, läs dom i ordning, för att lättare lära känna personligheterna och dom olika miljöerna, för att era bilder ska bli så klara som möjligt!
Mycke nöje och spänning!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar