tisdag 3 maj 2011

Smått & Gott sen sist & andra tankar

I fredags var det äntligen dax för mig att ha min "halv åtta hos mig" middag!
Fick en standbydag istället för mitt morgonpass just den dagen så kunde inte förbereda något förrän standbyen gick ut klockan fyra. På tre timmar skulle de hinnas med att handla, både mat & dryck, laga min tre rätters eller ja nästan fyra rätters om man räknar med förtilltugget. Helvete vilken stressig kväll. MEN det gick hur fint som helst, gästerna va nöjda, maten smakade bra, drycken likaså och trevligt var det! Tyvärr va jag för stressad så glömde helt bort att fota som jag hade tänkt, men men... Maten va fint upplagd, dukningen va fin, resultatet är att jag va nöjd och avrundade kvällen med utgång och efterfest till klockan tusen!

Lördagen bestog av sol, sol, grill, hockey, trevligt sällskap, men ändå rätt lugnt! Vilket va skönt i söndags!

Har även hunnit byta frisyr! Vilket jag tydligen gjort rätt i, får så många positiva kommentarer om min nya frilla varje dag! Och då har jag inte ens gått till frisören, se där ja, jag som hade tänkt att gå och klippa och färga mig, catshing!

Fick ett mail igår från vårat Service Center, en passagerare som skickat ett mail till dom med "dagens ros" till mig :-) Yeej, den va jag värd!

Framtiden på jobbet är spännande, City Airline har blivit uppköpt av Sky Ways, många tankar, spekulationer och rykten hos oss anställda just nu. Men innan man vet något så måste man hoppas det blir till det bättre, hade svårt att tro det i helgen, men nu när det har lagt sig lite så hoppas och tror jag det. Annars blir det till att börja söka nya jobb...

Ja så mycket mer nämnvärt har det väl inte hänt i mitt liv, sitter just nu och funderar på om det kommer bli en tryggare och säkrare värld efter att Bin Laden efter tio år i sin frånvaro nu blivit ihjälskjuten! Jag vet i fasen, med det menar jag inte att jag sörjer hans bortgång, verkligen inte, det den mannen har orsakat är för jävligt! Men han har många anhängar och just dessa anhängare ruvar nog i detta nu på någon form av hämnd, men det är bara vad jag tror...

Ja just de ja, det där med snö i Maj, det är väl ändå inte okej?!

Askkoppar, finns det att köpa över huvudtaget?! Sprang runt i alla tänkbara butiker inne i stan igår och såg inte skymten av en enda. Är det straffet man får som rökare, att man måste ha en glasburk ståendes?! Ska göra ett nytt försök idag, EKO måste ju ha någon form av askkopp, helst en med lock, annars kan det kvitta! Kanske skulle köpa lite motorolja också, kan va bra att fylla på ibland har jag hört..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar