måndag 9 maj 2011

F U Frälsningsarmén!

Igår granskade "Kalla Fakta" Frälsningsarmén.

"Frälsis" får bidrag från staten för deras arbete och det dom gör för oss Svenska medborgare. Säkerligen gör Frälsis, precis som många andra kristna samfund väldigt mycket bra saker för svenska medborgare och speciellt dom som är lite mer utsatta i samhället! Dom flesta av dessa samfund får inte bidrag från staten, men det får som sagt Frälsningsarmén! MEN nu har det kommit fram att Frälsningsarmén går emot svensk lagstiftning eftersom att man stänger ute homosexuella För att ett trossamfund i Sverige ska få bidrag från staten ska man följa svensk lagstiftning, där det bland annat står att alla människor är lika mycket värda. Att alla vare sig personen är svart, vit, gul, muslim, jude, bög flata osv. är lika mycket värd som grannen mitt emot!
I ett dokument som FA tog fram -96 och som vart publicerat på deras hemsida fram till att Kalla Fakta började granska dom står det att det är fel att vara Homosexuell, att man ska lära dom yngre barnen och ungdomarna att homosexualitet är fel!
En av FA:s soldater säger följande:
”Vår grundposition är att homosexuell sex är en synd. Det står i våra etiska dokument”

Samma person försöker även att "befria" Kalla Faktas reporter från sin homoxeuallitet med hjälp av bön.

Ja, jag vet inte i vilken tidsålder dessa personer stannat, men antagligen är dom kvar på stenåldern. Självklart får alla tycka vad dom vill, det är en mänsklig rättighet! Jag tycker att dom tycker fel, och säkert väldigt många med mig. Men antagligen kan vi inte ändra på deras tankegångar angående homosexualitet. MEN jag tycker att Sveriges regering ska fatta ett beslut väldigt snabbt nu, att strypa bidragen till Frälsningsarmén eftersom dom går emot Svensk lagstiftning För jag som skattebetalare skänker alltså pengar till ett samfund som är emot mig som person! Känns faktiskt för jävligt att ge av mina pengar till FA.
Som svensk medborgare kan man välja att inte betala kyrkoskatt till Svenska kyrkan, många av mina nära har valt detta och jag respekterar deras beslut ang. det till fullo! Jag vill inte betala pengar till Frälsningsarmén, men jag har fan ingen möjlighet att avstå!

Så nu hoppas jag att det snart kommer ett beslut från Rosenbad som säger att FA inte får mer bidrag från staten, det är det enda rätta!


Låt grytan sluta koka en gång för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar